Тәрбиеші жұмысын қалай бақылау керек: анықталған проблема картасының дайын үлгісі және қорытынды бақылау парағы
Тәрбиешілердің бақылау кестесіне тексерудің дәстүрлі салаларына жаңаларын қосуды ұсынамыз: СанЕжН талаптарын орындайды, қауіпсіздік талаптарын сақтайды, сабақтарда қашықтықтан технологияларды пайдаланады, балалармен жұмыс жасауда электрондық оқыту құралдарын меңгерген. Дайын графикалық үлгіні қолданыңыз. Мұғалімдердің жұмысындағы кемшіліктерді анықтау және түзету үшін тексеру нәтижелерін жазып алыңыз. Бұл сізге бақылау карталары мен қорытынды параққа көмектеседі.
Бақылаудың әр кезеңі үшін сарапшының пікірі бар. Бұл тәрбиешілерді бақылауды қиындықсыз ұйымдастыруға көмектеседі.
БАҚЫЛАУ НЫСАНЫН ТАҢДАҢЫЗ
Тексеру барысында бақылаудың үш түрін қолдануға болады: бақылау, әңгімелесу, мұғалімдердің құжаттарын қарау және талдау. Тексеру тақырыбының астындағы пішінді таңдаңыз. Мысалы, мұғалімнің топта сабақтар мен таңертеңгілік қабылдауды қалай жүргізетінін қадағалау бақылау арқылы ыңғайлы. Мұғалімнің сабаққа дайындық деңгейін тексеру үшін одан үлестірмелі материалдарды көрсетуді сұраңыз.
Жедел бақылау және тақырыптық бақылау бар. Жедел бақылау жүргізу үшін топтардағы жұмыстың барлық саласына қысқа, жиі тексеру жүргізу керек. Тақырыптық бақылауды ұйымдастыру үшін тексерулерді байланысты тақырыптар бойынша топтастырып, оларды бір айға кестемен бөлу керек.
БАҚЫЛАУ ШАРАЛАРЫН ӨЗІҢІЗ БЕН ҚЫЗМЕТКЕРЛЕР АРАСЫНДА БӨЛІҢІЗ
Егер оларды әрқашан өзіңіз өткізсеңіз, тексерулер көп уақытыңызды алатын болады. Сондықтан тексерулердің көп бөлігін қызметкерлерге тапсырыңыз. Қызмет түріне сәйкес келетін бақылау бағытын таңдаңыз. Мысалы, медбике тәрбиешілердің шынықтыру процедураларын қалай жүргізетінін, балалардың денсаулығын қадағалап, СанЕжН-ді ұстанатынын бақылайды. Әдіскер білім беру қызметіне қатысты мәселені басқарсын. Тексерудің жеке бағыттарын мұғалімдерге бақылауды тапсырыңыз. Мысалы, топтарда оңаша орын бұрыштарын тексеруді – мұғалім-психологқа, топтарда ойыншықтарды жууды – тәрбиешілердің біріне .
Бақылаудың таңдалған түрі мұғалімдердің жұмыс уақытын аз жұмсауы керек екенін есте сақтаңыз. Мұғалімдерді балалармен жұмыс жасаудан алшақтатпай жасауға болатын барлық нәрсені осылай жасаған дұрыс. Егер тексеруге байланысты қызметкерге, мысалы, құжаттарды тапсыру туралы тапсырма берілсе, ол оны тәрбиелеу, оқыту, балаларды қадағалау бойынша жұмыстарды орындауға зиян келтірмеуі керек екенін ұмытпаңыз.
ТЕКСЕРУДІ ӨЗІҢІЗ ЖҮРГІЗІҢІЗ
Қызметкерлер сіздің білім беру қызметін бақылайтындығыңызды білуі және көруі үшін үнемі жедел тексерулер жүргізіңіз. Егер мұны жиі жасасаңыз, ол көп уақыт пен күшті алады. Сондықтан өзіңіз жүргізетін тексерулердің ыңғайлы жиілігін таңдаңыз. Мысалы, аптасына екі рет екі бағытты жедел бақылаңыз: бір апта – таңертеңгі қабылдау және шынықтыру, келесі аптада – топтардың санитарлық жағдайы және серуендеу режимін сақтау. Тексеру бағыттарын ауыстырыңыз. Осылайша мұғалімдердің жұмысын және балалардың білімін бөлек бақылауға үлгересіз.
Қазан айына арналған жедел бақылау кестесінде біз әртүрлі облыстарды тексердік. Кесте апта мен күнге бөлінеді. Бұл сіздің жеке бақылауыңызды көрсетеді. Егер өзіңізге уақыт жоқ екенін түсінсеңіз, қызметкерлердің біріне жеке тексерулер ала аласыз. Үлгі кестесін төменде қараңыз.
Меңгерушіге арналған тәрбиеші жұмысын бақылау кестесінің үлгісі
БАҚЫЛАУ НӘТИЖЕЛЕРІН ТІРКЕУ
Тексеру нәтижелерін тіркеу үшін үш құжатты пайдаланыңыз. Егер сіз топқа тексерумен барсаңыз, бақылау картасын өзіңізбен бірге ала барыңыз. Содан кейін нәтижелерді жедел бақылау дәптеріне өткізіңіз. Бір айдағы тексеру нәтижелерін қорытынды параққа енгізіңіз.
Бақылау картасы
Карта – бақылау қорытындысын шығарудың аралық кезеңі. Бұл сізге немесе басқа тексерушіге тексеру үшін таңдалған аймақта қандай да бір бұзушылықтар бар-жоғын нақты критерийлер бойынша бағалау үшін қажет. Бақылаудың әр түрінің өз картасы болады. Олардың үлгілерін төменде қараңыз. Сондай-ақ, басқа қызметкерлер үшін бақылау карталарының үлгілерін көшіре аласыз.
Серуендеу режимі
Шынықтыру рәсімдерін жүргізу
Топтардың санитарлық жағдайы
ЖЕДЕЛ БАҚЫЛАУ ДӘПТЕРІ
Бақылау карталарының нәтижелері бойынша түсініктемелерді жедел бақылау дәптеріне енгізу қажет. Айдың соңында оларды педагогикалық кеңесте қарастырып, талқылаңыз. Бақылау дәптерін әдіскерге сақтауды тапсырыңыз. Ол оны белгілі бір күні әр тексерушіге береді. Тексеруші онда кестеден тексерудің күні мен мақсатын, сондай-ақ жедел бақылау жүргізілген топты көрсетеді. Нәтижелер қысқаша жазылуы керек, бірақ басқа тексерушілер үшін түсінікті. Соңында – қолтаңбаны шифрмен қою.
ЖЕДЕЛ БАҚЫЛАУДЫҢ ҚОРЫТЫНДЫ ПАРАҒЫ
Жедел бақылау дәптеріндегі барлық соңғы жазбаларды оқудың қажеті жоқ, әдіскерге жедел бақылаудың қорытынды парағында бір айдағы барлық топтар бойынша тексерулерді қорытындылауды тапсырыңыз. Жедел бақылаудың қорытынды парағының үлгісін бұдан әрі қараңыз.
Жедел бақылаудың қорытынды парағының үлгісі
